While My Guitar Gently Weeps《當我的結他輕泣之時》- Regina Spektor

I look at you all, see the love there that's sleeping
我看着你們全部,看到愛就沉睡在那裏
While my guitar gently weeps
當我的吉他輕輕悲嘆
I look at the floor and I see it needs sweeping
我看着地板而我見到它需要清掃
Still my guitar gently weeps
但我的結他仍在輕泣

I don't know why nobody told you
我不解為何沒人告訴你
How to unfold your love
如何展露去你的愛
I don't know how someone controlled you
我不清楚旁人如何控制了你
They bought and sold you
他們收買了和出賣了你

I look at the world and I notice it's turning
我凝望世界而我注意到它在運轉
While my guitar gently weeps
正當我的結他溫柔地飲泣
With every mistake we must surely be learning
在每一個我們定必要習得的錯誤中
Still my guitar gently weeps
我的結他仍然在低泣

I don't know how you were diverted
我不知你怎樣被誤導
You were perverted too
而你也隨之墮落了
I don't know how you were inverted
我不知道你如何被轉化
No one alerted you
無人警告過你

I look at you all see the love there that's sleeping
我凝視你們所有人,見到那裏有着潛藏的愛
While my guitar gently weeps
當時我的結他在
Look at you all…
看着你們眾人⋯
Still my guitar gently weeps…
而我的結他在默默飲泣


While my guitar gently weeps
當我的結他輕泣之時
Still my guitar gently weeps
我的結他仍在低泣
While my guitar gently weeps
當我的結他在輕輕悲嘆時
Still my guitar gently weeps
而我結他依然在嘆息


是Kubo and Two Strings 的 cover,有種和風的感覺很讚

Stop motion世一

arrow
arrow
    全站熱搜

    kwn 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()