Joystick《遊戲桿》- Simon Curtis 

I can't count all the times that I had to say I'm sorry
我無法數清所有我要說「我很抱歉」的次數
For wanting something with a few more bits than my Atari
皆因去要求比我的Atari多幾位元的東西*
Don't play a game, boy
別玩這個遊戲,男孩
They said it would get old
他們說這將會落伍
But sometimes boys like me are curious
但有時候男孩如我也會好奇
And can't be told no
是不能被勸退的
You came along and had me saying
你跟過來並使我開口
"What is this?"
「這是甚麼?」
Your sexiness had got me ready for the Genesis
你的性感已令我為Genesis蓄勢待發*

Baby, grab a hold of the joystick
寶貝,抓住這遊戲桿
Take control of the motion
主宰這一舉一動
I can feel it when you huh-huh
我可以感覺到就當你啊嗚、啊嗚
Baby, you make all of the choices
寶貝,你可以作任何選擇
Other players can join us
其他玩家也可加入我們
If you're feeling like you wanna play games
如果你覺得你想玩更多遊戲

If you wanna play games [x7]
If you wanna play

Then I upgraded to Nintendo 64
然後我升級成任天堂64*
And your first time with a joystick
是你第一次用遊戲桿
Left you feeling like a who-ho-ho-ho
令你感覺猶如噢-呵-呵-呵
Hyper gamer, nothing greater
亢奮的玩家,無與倫比
We can play all nigh
我們可以玩上整夜
You'd better be some competition
你最好作全副武裝
'Cause I want a fight
因為我要一場死鬥

Baby, grab a hold of the joystick
寶貝,抓緊這遊戲桿
Take control of the motion
掌控這行為行徑
I can feel it when you huh-huh
我感覺到了當你啊嗚、啊嗚
Baby, you make all of the choices
寶貝,你能隨心所欲
Other players can join us
其他玩家也可以參與
If you're feeling like you wanna play games
若你認為你想繼續玩遊戲

If you wanna play games [x7]
If you wanna play

I don't want you thinking
我不想讓你去猜想
That I'm trying to apply pressure
我在嘗試去施予壓力
But the pressure makes it better
但這壓力會是錦上添花
Pushing harder makes it wetter
使勁去推進會變得濕汗揮灑
If you wanna skip a level
若果你想跳過這一個關卡
Then we'll go to level two
那我們便去第二關
Just beat my boss and get me off
快去打敗魔王把我弄出來
And then I'll play with you
然後我就會跟你玩
You, you, me
你,你,我
Okay, just plug the damn thing in already
好啦,趕快插入那該死的東西算了

If you wanna play games [x7]
If you wanna play

Baby, grab a hold of the joystick
寶貝,握緊這遊戲桿
Take control of the motion
全盤控制那舉動
I can feel it when you huh-huh
我感覺到了當你啊嗚、啊嗚
Baby, you make all of the choices
寶貝,釋隨尊便
Other players can join us
其他玩家無任歡迎
If you're feeling like you wanna play games
如果你有玩遊戲的興致

If you wanna play games [x7]
If you wanna play

https://www.azlyrics.com/lyrics/simoncurtis/joystick.html


*Atari - 雅達利最初的雅達利有限公司是由諾蘭·布希內爾和泰德·達布尼於1972年在美國加利福尼亞州森尼韋爾成立,亦是街機、家用電子遊戲機和家用電腦的早期拓荒者。

*Genesis - Sega Genesis - Mega Drive(日版名:メガドライブ,美版名:Sega Genesis,簡稱MD,香港俗稱世嘉五代)是世嘉在1988年推出的16-bit家用遊戲機,1989年在美國推出。

*Nintendo 64 - 任天堂64(日語:ニンテンドウ64,Nintendo 64,簡稱「N64」),是日本任天堂公司開發的家用電視遊戲機。於1996年6月23日在日本面世,而北美洲於1996年9月29日、歐洲和澳洲於1997年3月1日、法國於1997年公開發售

吾願尊稱Simon Curtis為性暗示之神(其實也頗明示的XDD(我就是一個壞掉的人XDDD))

他的歌實在太戳性癖了,一定要再翻他的歌!!

arrow
arrow
    文章標籤
    歌詞翻譯 Simon Curtis
    全站熱搜

    kwn 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()