One Night《終有一夜》- Christina Perri

 

[Verse 1]
I feel the way you want me
我感受到妳對我的渴望
I see that you are lonely
我知道妳很寂寞
If you could I know you'd leave with me
我知道如果妳可以的話,妳會跟我離開
It's more than curiosity
那不單止是因爲好奇
And I've never longed for winter
而我從未渴望過冬季
Until your presence made me shiver
直至你的出現使我顫抖
Untethered you'd be better
無拘無束的你會是更完整
If you'd only come with me
不過是當你只跟我走時

[Chorus]
One night
一夜
I will be the moon
我將化身月亮
Hanging over you
高掛在你之上
Spilling all over your body
灑滿你的身軀
Covering all your wounds
蓋滿你的傷口
One night
一夜
I will be the star
我將化為星辰
Falling where you are
墜落到你的所在
Swimming in the deep of my love
暢游在我深沉的愛之中
Filling your empty heart
填滿妳空洞的心
One night
一夜
One night
One night
One night
One night
One night

 

[Verse 2]
You've come so close to tasting
妳差一點就能品嚐到
Now my innocence is breaking
如今我的純真支離破碎
Like the ocean in a perfect storm*
猶如在一場暴風中的汪洋
It makes me want you even more
那只令我更加想要妳
And I've never been so jealous
而我未曾如此嫉妒
I've never felt so helpless
我從未感到如此無助
So out of breath and hungry for you
如此喘不過氣和渴求着妳

[Chorus]
One night
終有一晚
I will be the moon
我會成為明月
Hanging over you
高懸在你之上
Spilling all over your body
灑落在你身上
Covering all your wounds
覆蓋你所有的傷痕
One night
終有一晚
I will be the star
我會成為晚星
Falling where you are
降落在你身邊
Swimming in the deep of my love
在我深刻的愛中暢泳
Filling your empty heart
注滿你空盪的內心
One night
終有一晚
One night
One night
One night
One night
One night

[Bridge]
Hurry the sun is waking
快一點,黎明即將升起
Darling don't leave me waiting
親愛的,別要讓我等待

[Chorus]
One night
總有一夜
I will be the moon
我會成為白月
Hanging over you
懸掛在你之上
Spilling all over your body
傾溢在你身上
Covering all your wounds
包覆你全部的創傷
One night
總有一夜
I will be the star
我會化作晚星
Falling where you are
殞落在你的所在
Swimming in the deep of my love
游划在我深不見底的愛中
Filling your empty heart
灌滿你空虛的心靈
One night
總有一夜
One night
One night
One night
One night
One night
One night
One night
One night
One night
One night
One night
 


英文歌詞來源也是不見了+3+

 

arrow
arrow
    文章標籤
    歌詞翻譯
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 kwn 的頭像
    kwn

    赤腳米高的文字浴

    kwn 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()