You Will Be Mine 妳會是我的

 

She moved in to the house next door

她遷入到旁邊的房子

Said she'd never been in love before

說她從未墮入過愛河

Tried the best she could to hide herself away

盡她最大所能去隱藏她自己

 

But every time she turned the lights down low

但每當她調低燈光

He thought he heard a voice calling out so slow

他認為他聽到一把聲緩緩呼喚

Come and take me away from all this pain

過來帶我離開這所有的痛苦

And he said

而他就說

 

I see you sitting there at the window sill

我看到妳坐在窗台那裏

Looking for shooting stars

期盼着流星

I wanna get closer and closer still

我始終想能更加、更加親近

I wanna take over your heart

我想奪取妳芳心

 

You will be mine, mine

妳會是我的、我的

Over time, time

隨着時間的過去

You're gonna find, find

妳將會發現、發現

I'll make you mine, mine

我會令妳成為我的、我的

 

Every morning when she came outside

每個早晨當她出來外面

He tried to be the one to catch her eye

他試着去成為吸引她目光的

But she would only turn away and hide

但她只會轉身躲藏

He started to concoct a plan

他開始密謀一個計劃

To get her to return the feelings that he had

來令她去回應他所懷着的感情

To show her how he thought they were entwined

去向她展示他如何認定彼此是命運交纏

 

I see you sitting there at the window sill

我見到妳就這樣坐於窗台

Looking for shooting stars

盼尋着流星

I wanna get closer and closer still

我想更進一步去接近你

I wanna take over your heart

我想要接管妳的心

 

You will be mine, mine

你註定是我的、我的

Over time, time

隨時光的推移

You're gonna find, find

你即將發覺、發覺

I'll make you mine, mine

我會使妳屬於我的、我的

 

Little love letters written in red

用紅筆寫的小小情書

Folded up, put away next to the bed, oh

摺起、放於睡床邊,噢

Little crushed hopes every day

每天被粉碎的小小希望

Waiting in the wings to spirit her away

守候在旁等待去虜獲她

 

I see you sitting there at the window sill

我見到妳就坐窗台

Looking for shooting stars

尋着流星

I wanna get closer and closer still

我仍想更親密、更親密

I wanna take over your heart

我想佔據妳的心房

 

You will be mine, mine

你定會是我的、我的

Over time, time

隨年月的流逝

You're gonna find, find

你會察覺、察覺

I'll make you mine, mine

我將會使妳變成我的、我的

 

You will be mine, mine

你一定是我的、我的

Over time, time

隨歲月的消逝

You're gonna find, find

你會知道、知道

I'll make you mine, mine

我會令妳專屬我的、我的

 

英文歌詞自:http://www.azlyrics.com/lyrics/lenka/youwillbemine.html


 

 

這首歌有點甜甜的病嬌的味道。

Lenka的歌也很正,原來她最近發新唱片耶。(本來還想說很久都沒有她的消息,雖然也沒有特別追蹤她啦,因為發這篇文才發現XD)

arrow
arrow

    kwn 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()