We Can Hurt Together《我們能一起受傷》 – Sia

 

You say you are fine

你說你很好

but I see behind, behind those eyes

但我看穿背後,於那雙眸背後

You play a game

你在玩一個遊戲

by the wretched rule

有着可憐的規則

But you cheat yourself

但你在自欺欺人

 

There ain't nothing you can

你沒有任何話語

Say that would scare me away

能把我嚇走

I've got history too

我也是過來人

And it's never too late

永遠也不會太遲

To share a secret today

就在今天分享一個秘密

I'll reciprocate

我會坦誠相對

Baby, I got you

寶貝,我懂你

 

So hurt with me, I'll hurt with you

所以陪我受傷,我會陪着你受傷

Baby you know we can hurt together

寶貝你知道我倆能一起受傷

I've been where you've been,

我到過你所達之處

I've seen what you've seen

我看過你所見之事

So hurt with me, we can hurt together

所以伴我心痛,我們可一同心痛

Come hurt with me, come hurt with me

來陪我受傷,伴我心痛

Come hurt with me, come hurt with me

來陪我受傷,伴我心痛

 

Someday you'll taste the freedom

某日你會嚐到自由

And relief of a trouble shared

及能夠分憂的慰藉

Oh, oh, today I'm here loving,

噢,噢,今天我在此愛着

You can confide in me

你能信賴我

 

There ain't nothing you can

你所有的說話

Say that would scare me away

都沒法把我嚇走

I've got history too

我亦有歷史

And it's never too late

而永不太遲的是

To share a secret today

於今天去共享秘密

I'll reciprocate

我會捨身相報

Baby, I got you

寶貝,我了解你

 

So hurt with me, I'll hurt with you

因此跟我受傷,我會隨你受傷

Baby you know we can hurt together

寶貝你知道我們同是天涯淪落人

I've been where you've been,

我經歷過你的處境

I've seen what you've seen

我體驗過你際遇

So hurt with me, we can hurt together

所以共我傷痛,我們是同病相憐

Come hurt with me, come hurt with me

來共我傷痛,與我悲傷

Come hurt with me, come hurt with me

來共我傷痛,與我悲傷

 

英文歌詞出自︰http://www.metrolyrics.com/we-can-hurt-together-lyrics-sia.html


 

第一次發文就獻給Sia

覺得這歌輕快的節奏配上這樣有點苦中帶甘的歌詞很對我的口味,以及在youtube上看到以下英文歌詞的mv覺得很有感覺,所以就譯了

(好討厭呀,我下面的MV己經換了三次連結了,因為好像是版權問題原本的影片被刪除了;原本這MV是來自這頻道,它入面的片也不錯。)

 

 

 

翻譯的方向大概嘗試做到歌詞第一次出現時按字面翻譯,在歌詞再重覆時加入一些變化

 

 

arrow
arrow

    kwn 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()